Ergonomsko oblikovane pisarne postajajo vedno večji trend v zadnjih letih, saj so raziskave pokazale, da prekomerno sedenje vpliva na razne zdravstvene probleme, kot so težave vratnega vretenca, debelost, srčne bolezni in celo prezgodnjo smrt. Namen ergonomsko urejenega pisarniškega okolja je oblikovati delovne postaje na način, da pripomorejo k izboljšanju zdravja zaposlenih in povečajo produktivnosti ter posledično zmanjšajo stroške odsotnosti z delovnih mest zaradi »poklicnih« bolezni.
Z razvojem tehnologije je v zadnjih letih večina delovnih mest postala manj fizično aktivnih in zaposleni večino delovnega časa preživijo v sedečem položaju. Sodobni pisarniški uslužbenci večino časa preživijo v pisarni, saj že komunikacija z drugimi sodelavci poteka preko računalnikov in telefonov. Tako so izpostavljeni večjemu tveganju za razvoj t. i. »poklicnih bolezni«, kot so zategnjen in boleč vrat, boleča ramena, otopelost nog ter druge težave povezane s pisarniškim delom. Našteto so posledice sedečega delovnega mesta, in lahko, če jih ne jemljemo resno in rešujemo preventivno, negativno vplivajo na zdravje zaposlenih, ter med drugim povzročajo debelost, bolezni srca in celo zgodnjo smrt.
Za zdravo delo v pisarni je pomembno, da imamo ergonomsko prilagojeno pohištvo. Ergonomsko urejene delovne postaje pripomorejo k izboljšanju zdravja in varnosti zaposlenih, pomagajo pri preprečevanju poškodb, zmanjšujejo tveganje za razvoj poklicnih bolezni in pomagajo pri ohranjanju pravilne drže med opravljanjem vsakodnevnih nalog. S tem pripomorejo k izboljšanju zdravja zaposlenih in zmanjšanju telesnega stresa.
Neudobno, nefunkcionalno in neergonomsko oblikovane pisarne povzročajo utrujenost in bolečine v križu, vratu in drugih delih telesa.. številne raziskave so potrdile, da ergonomsko oblikovane delovne postaje povečajo produktivnost opravljanja dela. Ponavljajočih se gibov je manj, višina delovnih postaj je prilagojena posamezniku. Delovna sredstva se torej prilagodijo posamezniku in ga razbremenijo, ne pa obratno. Še več, pri delu v ergonomsko urejenih pisarnah se uslužbenci več premikajo, zato je njihova raven energije večja, kar vzpodbudi kreativnost in poveča sposobnost reševanja težav.
Investicija v ergonomsko pisarniško opremo je dolgoročna naložba. Pozitivno se vlaga v zdravje zaposlenih in posledično njihovo učinkovitost. Prav tako je ergonomska pisarniška oprema nastavljiva, kar pomeni, da jo lahko vsakokrat prilagodimo telesni strukturi posameznika, ki bo takšno pohištvo uporabljal. Statistični podatki kažejo, da lahko dobre ergonomske delovne postaje zmanjšajo stroške zavarovanja zaposlenih za 60–90 % ter zmanjšajo stopnjo odsotnosti in bolniške dopuste.
Ob vsem navedenem se zdi smiselno razmisliti o tem, kako lahko izboljšamo okolje, v katerem preživimo večino svojega časa. Najprej lahko poskrbimo za pravilno držo. Najbolj pomembno je, da tako v sedečem kot v stoječem položaju, ohranjamo ravno držo. Drugi korak je, da investiramo v kvaliteten ergonomsko oblikovan pisarniški stol. Tretji korak pa je nakup ergonomske pisalne mize.
Vedno bolj popularne dvižne pisalne mize so nastavljive in omogočajo, da lahko za njimi delamo sede ali pa pisalno mizo dvignemo in delamo stoje (odvisno od modela lahko to naredimo ročno ali električno). Vsak, ki je že kdaj delal za takšno pisalno mizo pozna pozitivne učinke tako na zdravje kot na produktivnost. Možgani, kadar delamo stoje, drugače funkcionirajo. So bolj aktivni, dlje časa lahko ohranjamo raven koncentracije, izboljša pa se tudi naša sposobnost kreativnega mišljenja in reševanja problemov.
Pravilna izbira pohištva je velikega pomena za zdravo in učinkovito delovno okolje. Delovno mesto naj bo funkcionalno, fleksibilno in ergonomsko oblikovano. Ergonomično oblikovano pohištvo pripomore k udobnejšemu in bolj zbranemu delu v pisarni.